Субота, 23.09.2017, 05:07
Сімейна педагогіка

 Каталог статей

Меню сайту
Категорії розділу
Як залучити дитину до читання [25]
Як навчити дитину розв"язувати логічні завдання [1]
Як навчтити дитину заучувати і виразно читати вірші [8]
Як навчити дитину правильно читати [5]
Як навчити дитину швидко і правильно рахувати [0]
Як розвинути просторову уяву дитини [4]
Розвиток дітей [18]
Поради батькам [13]
Тести для батьків [3]
Форма входу
Пошук
Реклама
Порадник: Робота в Інтернеті
Реклама
Наше опитування
Мене цікавлять
Всього відповідей: 298
Життя сайту
Друзі сайту
 З думкою про учня...
Записник сучасного вчителя
Со всех сторон
Записник сучасного учня
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Яндекс.Метрика
Головна » Статті » Педагогіка для батьків » Як навчтити дитину заучувати і виразно читати вірші

Методика вивчення вірша за опорними словами

 

Використовуючи цей спосіб, треба виділити опорні слова в тексті, підкреслити олівцем (якщо книга власна) і прочита­ти вірш, звертаючи увагу на ці слова. Дуже часто у віршах такими словами, які несуть основний зміст, е рими. Потім треба виписати ці слова на окремий аркуш паперу й прига­дувати рядки вірша, дивлячись тільки на ці слова.

Кличе матуся
Кличе весна
У поле.
Кличе дзвінок
До школи.
Кличуть до себе
Гори.
Кличе далеке
Море.
Кличе дорога
До гаю.
Кличе у даль
Невідому.
А я назад повертаю, —
Кличе матуся
Додому.
Микола
Сингаївський

Послідовність роботи над віршем

  1. Читання вірша дорослим.
  2. Читання «ланцюжком» (один рядок дитина, один — до­рослий).
  3. Читання з доповненням (дорослий читає початок речен­ня, а дитина продовжує).
  4. Робота над змістом прочитаного. З’ясування, чи все зро­зуміло.
  5. Вивчення вірша за опорними словами (опорні слова запи­суються на дошці у стовпчик):

весна
дзвінок
гори
море
дорога
матуся

— Читаймо слова та пригадаймо рядки вірша,

Найчастіше опорними словами у віршах бувають рими, але це необов’язково. У рядках вірша Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати»:

Садок вишневий коло хати
Хрущі над вишнями гудуть…

опорними словами будуть: садок, хата, хрущі, вишні.

Життя обов’язково вносить свої корективи у будь-який прийом. Для деяких віршів можна поєднувати прийоми, на­приклад розучування за допомогою опорних слів і опорних . малюнків.

Можна розучувати вірш за допомогою розфарбовування,

правда для цього потрібна заготовка, зроблена власноруч, або книжка-замальовка (це менш імовірний варіант, але буває і таке). Звичайно, далеко не всі вірші можна розучувати за допомогою такого прийому.

Кольоровий віршик

Кульбабка тиха при стежині
Жовтіється сама собі.
А у волошки очі сині,
А в неба очі голубі.
Зелені клени стали колом
Побіля нашого двора.
А ген за тихим жовтим полем
Червоне сонце догора.

Євген Горев

Допомагає при розучуванні віршів усвідомлення того, що за чим розповідається: в першому чотиривірші про весну, в другому — про поле тощо. Це не переказ, а лише концен­трація уваги на послідовності образів.

Працюючи над віршем, не слід забувати, що об’єкт аналі­зу — поетичний твір. У нього особлива форма, що зумовлює використання специфічних прийомів роботи. Йому притаман­ні більша, ніж в оповіданнях, образність, своєрідна синтак­сична будова речень, лаконічне змалювання образів. На це слід звертати увагу дитини під час опрацювання поетичних творів.

Категорія: Як навчтити дитину заучувати і виразно читати вірші | Додав: uthitel (11.10.2014)
Переглядів: 428 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: